arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

تویوتا از  واقعیت مجازی برای آموزش رباتهای نظافتچی استفاده می کند

شرکت تویوتا یک سیستم آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی را برای آموزش ربات های خود طراحی کرده است. این سیستم به ربات ها وظایف مهم خانه را آموزش می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت تویوتا یک سیستم آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی را برای آموزش ربات های خود طراحی کرده است. این سیستم به ربات ها وظایف مهم خانه را آموزش می دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  ربات های خانگی می توانند  زندگی ما را آسان تر کنند و شاید مهمتر از همه ، آنها می توانند به سالمندان کمک  کنند تا مستقل تر زندگی کنند. اما آموزش ربات ها برای کار در خانه ها دشوار است زیرا نقشه و وظایف شغلی در هر خانه منحصر به فرد است.

برای مثال ترکیب چیدمان اشیاء در هر خنه متفاوت است و نمی توان به یک ربات یک نقشه مشخص داد و انتظار داشت همه وظایف را همواره در هر خانه ای به درستی انجام دهد. بر همین اساس است که تویوتا در تلاش است یک سیستم واقعیت مجازی برای ربات های خود ایجاد کند که بتواند اشیاء را شناسایی کرده و موانع را دور بزند.

این سیستم آموزش واقعیت مجازی به معلمان انسانی اجازه می دهد تا به شکل زنده ببیند که ربات ها چه مواردی را مشاهده می کنند و صحنه های سه بعدی جدیدی را برای تردد ربات ها برنامه ریزی کنند. این سیستم به ربات ها اجازه می دهد رفتاری انعطاف پذیر تر داشته باشند. درواقع این سیستم ادراک محیطی ربات ها را ارتقا داده و اجازه می دهد ربات ها ارتباط با اشیاء را بهتر درک کنند.

البته این سیستم هنوز کامل نیست اما بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت تویوتا، سیستم مذکور می تواند بسیار مفید باشد و شرایط رباتها را طی سالهای آتی به کلی تغییر دهد.

نظرات بینندگان